onsdag, november 13, 2013

Honesty


Inlägg om Editors senaste platta har lyst med sin frånvaro här, mest pga att jag har fått prioritera bort album-inlägg till förmån för enkla låttips för att komma ikapp i min inbox. Men det kommer! Längre fram. Jag har plan för den. Före det ska det även komma två andra albumrecensioner av två intressanta svenska albumsläpp.

Men tillbaka till Editors.
Alltid kul att se vilka låtar bandet väljer som singlar. A Ton of Love var en perfekt första val som släpptes strax före albumet. Andra singeln Formaldahyde var inte en oväntad uppföljare, en passande singel om än den för min del är det spåret jag kanske är minst förtjust i. Tredje singel dök upp för några veckor sedan, och inte helt oväntat var det ett av de lugnare spåren, Honesty. Jag älskar refrängen på den låten. Mäktigt. Lyssna och njut. Fy katten vad detta är bra!





Inga kommentarer: