tisdag, januari 09, 2018

Musikåret 2017


Så blev det plötsligt 2018, och 2017 skulle summeras. Där satt jag som ett frågetecken och undrade vad som blev av det gångna musikåret. 2017 i musik har för mig på hemmaplan bestått av att jag nästan enbart har lyssnat på radio. Då Norge har konverterat till DAB+, har jag hittat ett par kanonbra kanaler som får stå på i bakgrunden. I bilen har det bara blivit gamla CDs som fått rotera. Resultatet av det är att min lista känns väldigt konstigt. Jag har fått med mig några nya och bra låtar, men mest känns det som att jag har missat väldigt mycket. 

Dock ser jag väldigt fram emot musikåret 2018. Mina två stora favoritband, Editors och Amorphis, har nya album på g. Och ska man se på föregående år, så brukar Foals alltid följa Editors med albumsläpp. Så jag hoppas och tror att det kanske arbetas på nytt där också. Vi får se. 

Här är Spotify-listan:


Årets låt kom mot slutet av året. Med ett band jag lyssnat på en god stund och är väldigt glad i. Denna traff mig med en gång jag för första gången hörde den strömma ut av radion. Texten är så fin. Håll till godo, årets låt är:


Skambankt - Balladen om deg




Inga kommentarer: